iCall // Full IP verpleegoproep

Maak kennis met het meest flexibele oproepsysteem ter wereld

In uw omgeving is élke seconde letterlijk van levensbelang. Een hoogwaardig communicatiesysteem is niet alleen essentieel voor een vlotte samenwerking tussen verpleegkundigen, artsen, administratie en externe diensten. Het draagt ook bij tot de veiligheid en het comfort van patiënten en bewoners.

Speciaal daarvoor ontwikkelde Essec iCall, het eerste verpleegoproepsysteem ter wereld gebaseerd op de open IP-standaard. iCall integreert uw (VOiP) telefooncentrale, mobiele communicatie via DECT of wifi, maar ook dwaaldetectie, valpreventie en een hele reeks slimme sensoren. Ook draadloos. Van een standaard verpleegoproep tot een ver doorgedreven kamerterminal mét touchscreen en tweewegspraakcommunicatie. Hoe ver wilt u gaan?

iCall, 3 x flexibel

  1. Als eerste verpleegoproepsysteem ter wereld is iCall gebaseerd op de open IP-standaard
  2. De gedistribueerde architectuur zorgt voor maximale flexibiliteit zonder enige beperking
  3. Vanwege de flexibele topologie kan iCall zowel in nieuwe gebouwen als bij renovaties worden geïmplementeerd, bijna door hergebruik van de bestaande oude bekabeling

SIP-touch Open Standards

iCall: op-en-top interactief

Interactie tussen verzorger en bewoner is vanzelfsprekend dankzij de iCall SIP-touch kamerunit met aanraakscherm. Deze heeft een aantal handige functies:

  • Mogelijkheid tot geplande taken afvinken en parameters ingeven
  • Duidelijke weergave van alle lopende kameroproepen op de afdeling
  • Uitgebreid infotainment voor de bewoner met info, foto’s en telefonie
  • Handenvrije communicatie met de bewoner vanaf eender welk telefoontoestel, om zo snel mogelijk de reden van de kameroproep te achterhalen
  • Draadloze oproepmedaillons of –armbandjes voor mobiele bewoners, met locatiedetectie indien gewenst. Bijvoorbeeld in geval van dwaalgedrag.

Wat is er aan de hand?

Hoe snel kent u de reden van een oproep?

Zorgpersoneel richt zich op het geven van zorg aan patiënten en bewoners. Helaas bedraagt de gemiddelde bestede tijd aan die zorg minder dan 22% van hun totale werktijd.

Dit komt vooral doordat de verpleegkundige zich moet begeven naar élke kamer waar gebeld wordt. Enorm tijdrovend én bovendien frustrerend voor de patiënt, aangezien de gemiddelde tijd van de respons sowieso boven verwachting is.

Dankzij de SIP-spraakunits van iCall kan de zorgkundig onmiddellijk na een oproep via de intercom vragen naar de reden van de oproep. Dit creëert een efficiëntere en veiligere manier van werken. Én het zorgt voor rustigere patiënten en bewoners, want hun call werd bevestigd.

Het geheim? Dat schuilt in … 4 draden!

Want elke 4-aderige kabel is geschikt voor iCall.

De directe verbinding tussen de IP-kamerunits en de dichtstbijzijnde dataswitch zorgt voor een enorme kabelbesparing. Bovendien kan de bestaande kabelinfrastructuur gebruikt worden voor de intelligente LocalBus oproepeenheden. Vier draden volstaan! 

Dit laat iCall toe in een nieuwbouw hetzelfde kabeltraject te volgen als alle andere technische toepassingen. Renovatie? Dan kan de bestaande bekabeling bijna altijd hergebruikt worden.

Alle intelligente oproepeenheden zijn bewaakt, afzonderlijk programmeerbaar en voldoen aan de VDE.834-1 en 834-2 normering.